Ukusna fotografija snimljena PhaseOne kamerama
Fotografija hrane je sigurno jedan od najizazovnijih vrsta fotografije. Sven Benjamins iz Holandije već poslednje 23 godine radi kao profesionalni fotograf. Snima uglavnom hranu, enterijer, mrtvu prirodu i lifestyle. Voli da pravi kuvarske knjige, jer mu omogućava rad na jednom projektu duži vremenski period. On tvrdi da je zaista poseban rad sa odličnim kuvarima i ogroman bonus da možete probati njihove recepte.
Pronalaženje inspiracije
Na pitanje kako pronalazi inspiraciju, Sven tvrdi: „Povremeno se volim igrati sa modnom fotografijom. Ova promena tempa me inspiriše i pomaže mi da otkrijem nove kreativne ideje i tokove posla za svoj rad sa hranom i enterijerom. Na primer, na modnom projektu bih mogao da isprobam funkcije u CaptureOne koje često ne koristim u svom drugom radu. Isprobavam različite stilove i podešavanja, a kad dobro uspe, kada se stvori interesantan efekat ili workflow, inspirisan sam da to koristim za svoje druge projekte.“
Savršeni recept za fotografiranje hrane
Kao fotograf hrane, radi u timovima stilista i umetnika hrane. Da bi osigurali da svi rade u istom pravcu, svaki projekat započinje sa brifingom. Često se to radi samo mejlom, ali u većim projektima održavaju sastanak predprodukcije. Zatim kada su u studiju, stilista za hranu počinje da kuva prema receptu. Pre snimanja, stilista će već potražiti rekvizite u svojim tajnim prodavnicama. Za to vreme postavljaju se kamera i osvetljenje.
Za fotografisanje hrane, Sven Benjamins uglavnom koristi XF IQ4 sa Schneider Kreuznach 120 mm LS f/4 makro objektivom. Ovaj objektiv je savršene dužine i ima veoma lep bokeh, a blenda je savršena za upotrebu blica. Obično koristi otvorenu lampu, koju odbija prema zidu ili prozoru. U nekim slučajevima čak koristi i blic direktno na subjektu. „Kada sam već pomenuo modnu fotografiju, recimo ovo je nešto što sam otkrio tokom jedne modne foto sesije, gde sam zaboravio poklopac za svoju lampu! Sada često koristim tu tehniku. Za fotografije hrane često se koristi dnevno svetlo. Snimam uz blic osvetljenje iz vrlo jednostavnog razloga - sunce zalazi. Svoju svetlost oblikujem tako da izgleda kao dnevna svetlost, ali u kontrolisanom okruženju.“
Kada su hrana, kamera i lampice spremni, vreme je da završite postavku i da snimite. U Svenovom studiju kamera je uvek vezana za laptop i Capture One. Čak i na lokaciji, preferira privezano snimanje jer mu daje mnogo više kontrole. U studiju ima laptop povezan na dva kalibrisana monitora. To znači da snimak može približiti krajnjoj verziji u studiju, umesto da troši puno vremena u post produkciji.
Srednji format snimanja
„Ponekad me pitaju zašto snimam srednji format. Odlučio sam da snimam sa PhaseOne kamerama jer mi je nedostajala potrebna dubina boje. Srednji format takođe mi omogućava da mnogo više izvučem iz slika. Počeo sam sa IQ2 50MP, što je za mene bio ogroman korak u poređenju sa DSLR-om. Kako je moja fotografija napredovala, promenio sam svoj alat da bih to mogao da ispratim. Sada imam i IQ4 150MP, koji je kategorija za sebe. Slike su toliko bogate i pune boje. Čista je radost raditi sa ovim sistemima. Dao mi je nove mogućnosti za snimanje, a takođe i nove mogućnosti za ono što se može uraditi u post produkciji.
Slike u ovom članku deo su knjige koja će izaći krajem oktobra 2019. godine, koju je Sven snimio sa kuhinjskim šefom Jonathanom Zandbergenom, iz restorana Merlet.