Freckles: Hasselblad portretna fotografija
"Kada vidim ljude koji se izdvajaju u gomili, oduševim se. Za mene je to veoma lepa stvar. Uvek mi se sviđa nešto što je drugačije i raznolika i jedinstvena i izdvaja se."
Ovim je stavom, britanski fotograf Brock Elbank, započeo seriju Freckles 2012. godine. Nekad bi Brock započeo svoj radni dan prelaskom preko mejlova koje je dobijao u velikoj količini. Ljudi su mu se javljali širom sveta u želji da postanu njegovi modeli.
Australijanka, Daisy Trinder postala je lice za seriju Freckles. U martu 2016. godine, poslala je Brocku selfie svog lica. Odmah je znao da će biti savršena za projekat. U to vreme, Brock je putovao u Sidnej zbog svoje izložbe u galeriji Michael Reid. Mlada klasična lepota i neverovatna ličnost, ognjena crvena kosa, probojne plave oči i nežni polu-osmeh, Brock priča kako je to prošlo slikanje prvi put pre dve godine, rekavši: "Prvi snimak je bio kada je ona bila 12 godina. To je bilo sasvim novo iskustvo za nju. Ona ranije nije uradila ništa slično ovome. Bila je malo stidljiva, ali sjajna. Ne bi trebalo da imam favorita u ovoj seriji, ali to je definitivno moja omiljena slika."
Sastanak se ponovo po prvi put dve godine kasnije sredinom maja 2018. godine u Kristianstadu u Švedskoj, Daisi i njena majka su došle na početak vikenda premijere serije Freckles u Regionalnom muzeju Kristianstad (Regionmuseet Kristianstad) kako bi podržale Brocka.
Prvi portret koji je Brock snimio Hasselblad-om H4D-60, dok je drugi uslikan H6D-100c. "Bilo je zanimljivo pokušati ponoviti portret sada kada model ima skoro 15 godina; U novoj slici je više ugaona. Malo oštrije, zrele osobine i oko 30cm viša", komentariše Brock. Povrh toga, fotografisanje prvobitnog portreta početkom marta 2016. godine na kraju australijskog leta, primećuje se da su pege kod Daisy bile mnogo gušće nego ranije.
"Drugi put, mislim da je Daisy bila spremija. Znala je da ćemo raditi tačno ono što smo radili ranije. Ona je malo sigurnija, starija je, svesnija. Vidim tu suptilnost, da u prvom ima neka vrsta nevinosti o njenom licu, što se ne može naći kod drugih", kaže Brock o radu sa Daisy drugi put.
Što se same promene uređaja tiče, H6D-100c, Brock je bio zapanjen kvalitetom koji je proizveo. On voli svoj H4D-60. "Ali onda se preselite na H6D-100c sa visinom od 11500 piksela, a čistoća fotografije boli, tako je dobro. Tako je oštro. Kvalitet fajla je zaista fenomenalan!"
O fotografu
Godine 1987. godine, Brock Elbank je kupio U2 album Joshua Tree, zaljubio se u slike i znao je da želi postati fotograf. Odlazeći u London u 21. godini nakon završetka umetničkog fakulteta, Brock je počeo da radi u Metro Studios i započeo svoju fotografsku karijeru modom i portretima. Prešao je u Sidnej 2004. godine i nastavio raditi na reklamnoj fotografiji. Godine 2010. kupio je Hasselblad H4D-60 i bio je prvi fotograf u Australiji koji je kupio ovu kameru. I dalje ga koristi danas. Brock se vratio u Veliku Britaniju u 2013. Radio je serije specifičnosti ljudske forme, poput vitiligo, brade i pega.
Više o fotografu i seriji Freckles možete pročitati na zvaničnom Hasselblad vebsajtu.
Otkrijte H6D-100C
Za fotografa koji ne zahteva ništa manje od najboljeg digitalnog fotoaparata, predstavljamo H6D-100c. Njegov veliki senzor nudi gotovo potpuno polje za gledanje iz naših širokougaonih objektiva HC & HCD i omogućava snimanje zadivljujućih detalja, čak i pri slabim uslovima osvetljenja.
Ukoliko ste obožavalac Hasselblada, možete zapratiti stranicu Hasselblad Balkan.