Dokumentovanje 30 godina izgradnje metroa Los Anđeles - Hasselblad
KEN KARAGOZIAN
Ono što je započelo kao odlazak u podzemlje na jednokratnu foto sesiju sa svojim Hasselbladom 503CX pretvorilo se u 30 godina dokumentovanja stvaranja metro sistema u Los Anđelesu od strane umetnika Kena Karagoziana. Nakon probijanja preko 10.000 negativa, specijalni izbor, „Deep Connections“, divno upoređuje građevinske radnike sa mašinama, što ilustruje naporan rad na izgradnji podzemne železničke pruge.
OD JEDNOG DANA DO TRI DECENIJE
1985. godine započeta je izgradnja sistema metroa u Los Anđelesu. Karagozian je ovo video kao svoj sledeći projekat za fotografsku radionicu u koju je bio upisan. Pisao je transportnim vlastima u Los Anđelesu, tražeći dozvolu da dobije jednodnevni pristup za fotografisanje ovog značajnog poduhvata, koji se razvukao u projekat od tri decenije.
Pored toga što je proveo brojne sate na licu mesta, Karagozian je mnogim građevinskim radnicima dao printove svojih portreta kako bi izgradio poverenje. „Građevinski radnici mi kažu da uživaju gledajući moje fotografije i nakon što im dam print, dele ih sa porodicom i prijateljima. Pre samo nekoliko dana, radnica mi je poslala poruku, sliku njenog zida sa fotografijama koje sam joj dao u prošlosti “, objašnjava Karagozian. Do danas, otkako je počeo da dokumentuje ove građevinske projekte, neki radnici još uvek grade metro podzemnu železnicu, pa su se čak i njihovi sinovi ili ćerke pridružili zanatima.
Nikad ne znam šta ću slikati po ulasku na gradilište. Trudim se da posetim svaku stranicu otprilike dva puta mesečno. Napredak se menja pod zemljom. Osvetljenje može biti veoma dramatično u tunelima ili čak mogu doći sunčevi zraci koji ulaze iznad zemlje.
NOVO RAZUMEVANJE GRAĐEVINSKIH RADOVA
Ponovljenim posetama gradilištima, Karagozian se pridružio sezonskim građevinskim radnicima u dubinama podzemnog sveta Los Anđelesa i dobio sedište u prvom redu za visoko specijalizovan i zahtevan posao koji svakodnevno rade. Pohađa kurseve bezbednosti više puta godišnje i stalno je svestan svog okruženja zbog premeštanja teške opreme. Primećuje da se građevinska oprema za tuneliranje modernizovala od kada je počeo da fotografiše. I dok su se kamere takođe menjale, on kaže, „Moj Hasselblad 503CX je moja odabrana kamera. Uživam u estetskom kvalitetu crno-belog filma i ulazim u svoju tamnu komoru i pravim otisak. “
Takođe primećuje da pošto gradilišta tunela imaju stroge odredbe o zaštiti od požara / života, njegov Hasselblad 503CX, koji ne zahteva baterije, omogućava mu da se slobodno kreće pod zemljom, a da kamera ne bude smeštena u glomazan zaštitni kofer.
Nadam se da će, preko mojih fotografija, javnost bolje razumeti kako izgleda biti pod zemljom i naporan posao koji je potreban za izgradnju podzemnog železničkog sistema. Kada se građevinski radovi završe, nadam se da će se voziti železničkim prugama i videti zanimljive i raznolike zajednice koje čine Los Anđeles.
HASSELBLAD 503CX DOKUMENTOVANJE PODZEMLJA
Kenova pouzdana filmska kamera Hasselblad pratila ga je više od trideset godina, koristi se za dokumentovanje cele ove serije. Biti na podzemnom gradilištu ne dozvoljava sasvim povoljne uslove osvetljenja, ali Ken je uspeo da sa detaljima uhvati detalje ovog iscrpljujućeg dela na srednjem formatu. Iskoristivši zalutale sunčeve zrake koji su se probili u tunele, odsjaji od vodenih lokvi ili jaka građevinska svetla koja su se koristila za osvetljavanje staza neki su od njegovih izvora korišćeni za uokvirivanje njegovih slika. Zahvaljujući visokom kvalitetu rezultata 503CX, konačna serija mogla bi se štampati na pločama širine 274,32 cm za svoj trenutni prikaz u umetničkoj galeriji Union Station Passageway u Los Anđelesu.